18 Nisan 2013 Perşembe

Otizmli çocuğu olan aileler buluştu


Okul Aile Birliğimizin düzenlediği ilk toplantı yapıldı. Mutluyuz, gururluyuz :) Konuyla ilgili bir de haber hazırladık. İşte, haberimiz:

Özel çocukların aileleri birbirini eğitiyor! Denizli ili sınırları içinde yaşayan ve özel eğitime ihtiyaç duyan 0-6 yaş arasındaki çocukların eğitim aldığı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Denizli Özel Eğitim Anaokulu’ndan bir ilk daha… Hacer Taştekin, 2.5 yıl önce, atipik otizim tanısı konulan oğluyla yaşadıklarını ailelerle paylaştı.

“Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var” düşüncesiyle hareket eden Denizli Özel Eğitim Anaokulu Okul Aile Birliği tarafından organize edilen toplantı samimi bir havada geçti. Benzer sorunlara sahip ailelerin bir araya gelmesi sinerji yarattı. Otizm ile ilgili hazırladığı sunumu katılımcılarla paylaşan Hacer Taştekin’in anlattıkları diğer aileler için de umut oldu. Bundan 2.5 yıl önce ilk tanı konulduğunda oğlunun streotip hareketleri bulunduğunu, akranlarıyla iletişim kuramadığını, oyuncaklarla uygun şekilde oynamadığını ve konuşma gecikmesi olduğunu belirten Taştekin, sabır, emek ve yoğun eğitimle bütün bu sorunları geride bıraktıklarını ifade etti.

 “Oğluma tanı konulduğunda ilk geldiğimiz yer burası oldu. O zaman daha rapor almamış olmamıza rağmen bu okulun bize kapılarını açması sayesinde hemen eğitim almaya başladık. Raporun çıkmasının ardından da oğlum rehabilitasyon kuruluşuna sonra da anaokuluna gitmeye başladı. Bu üç kurumun dışında bende sürekli olarak oğlumla ilgilendim ve onu 5 dakika bile boş bırakmadım” diyen Hacer Taştekin, erken tanı almış ailelerin çok şanslı olduğunu çünkü eğitimle otizmli bir çocuğun akranlarının yaptığı her şeyi yapabileceğini söyledi.

“Bizim çocuklarımız farklı bir şekilde öğreniyor ama mutlaka öğreniyor.” diyen Taştekin, geçtiğimiz günlerde yapılan tetkiklerin ardından artık özel eğitime ihtiyacı kalmadığına dair  oğluna verilen raporun bunun bir göstergesi olduğunu söyledi. Sunumdan çok etkilendiklerini  belirten katılımcılar başarıya ulaşmış bir anne ve oğul görmenin kendilerinin mücadele azmini de güçlendirdiğini ifade ettiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder