6 Ocak 2014 Pazartesi

Anaokullarından rehber öğretmenler kaldırılıyor!

MEB “Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Ve Kurumların Yönetici Ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik Taslağı” yayınlamış. Bu durumdan yeni haberdar oldum. Bu taslaktaki en önemli değişikliklerden biri mevcut yönetmelikte yer alan “g) Bağımsız anaokullarına 1″ rehber öğretmen norm kadrosu verilir ifadesinin kaldırılması. Taslak bu şekliyle kabul edilirse bağımsız anaokullarına rehber öğretmen kadrosu verilmeyecek.

Bu durumda neler olacak örneklerle açıklayacak olursak, öncelikle engelli öğrenciler için bireysel eğitim planı hazırlanırken onlara ve ailelerine rehberlik edecek bir rehber olmayacak. Sorunlarla karşılaşıldığında işbirliği yapılabilecek, akıl verecek yol gösterecek, bazen bir şey yapamasa da yalnız olmadığınızı size hissettirecek kimse de olmayacak.

Mesela Deniz devlete ait Saime Aslan Anaokulu’na gidiyor. Özel kurumlar almak istemediklerinde BİMER’e yazdıktan sonra Deniz buraya başlamıştı. Saime Aslan’ı seçmemin en büyük nedenlerinden biri rehber öğretmenin varlığıydı. Zaten Deniz okula başladıktan sonra kararın ne kadar doğru olduğunu gördük. Çünkü Leyla Hanım, bize her konuda yardımcı olmak için her zaman gayret etti. Hem öğretmenimiz Melek Hanıma hem de bana yol gösterdi. Hep birlikte bireysel eğitim planını hazırladık ve en iyi şekilde uygulamak için işbirliği içinde çalıştık. Yankı Yazgan’ın uzun bir maraton olarak adlandırdığı bu yolda uzmanların varlığını hissetmek insana güç veriyor ama şimdi onu bizden almak istiyorlar. Öğretmenlerle işbirliği içinde çalışan rehber öğretmenimiz bütün veliler için de düzenli olarak seminerler gerçekleştiriyor. 

Deniz’in anaokulu yaşı geçiyor ama yeni gelecek çocukların rehber öğretmenle birlikte büyümesi için bizlerin de bir şeyler yapması gerektiğine inanıyorum. Yaşamın sihirli yılları denilen bu 0-6 yaş dönemindeki çocuklara rehberlik edilmesinin asılda sonraki bütün dönemlerden bile daha kritik olduğunu unutmamak lazım. Kaynaştırma için anaokulu bulmak sadece Denizli’de değil bütün Türkiye’de bir problem. Ama devlete ait anaokulları 36 ayı geçmiş çocukları almak zorunda. Bu nedenle buralardaki rehber öğretmelerin varlıklarının devam etmesi zaten dezavantajlı olan çocuklarımızın bu dönemde ve sonraki dönemlerde başarılı olması için çok önemli. Lütfen sesiz kalmayalım.     

Rehber öğretmen norm kadrosu
Madde13–(Değişik : 17/1/2011-2011/1331B.K.K.) Rehberlik ve araştırma merkezleri için; merkezin görev alanına giren il veya ilçenin nüfusu 200.000′e kadar olan yerlerde 5, sonra gelen her 100.000 nüfus için 1 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Bu şekilde yapılacak hesaplama sonunda artan nüfusun en az 50.000 olması halinde bir rehber öğretmen norm kadrosu daha verilir.
Okul rehberlik servisleri için;
a) Özel eğitim okul ve kurumlarından öğrenci sayısı 25 ve daha fazla olanların her birine 1,
b) İlköğretim kurumlarından öğrenci sayısı 250 ve daha fazla olanların her birine 1,
c) Orta öğretim kurumlarından öğrenci sayısı 150 ve daha fazla olanların her birine 1,
d) Yatılı veya pansiyonlu okulların öğrenci sayılarına bakılmaksızın her birine 1,
e) İlçe merkezindeki ilk ve orta öğretim kurumlarında öğrenci sayısının az olması nedeniyle rehber öğretmen norm kadrosu verilememesi halinde öğrenci sayısı en fazla olan eğitim kurumuna 1,
f) Pansiyonlu mesleki eğitim merkezlerine 1,
g) Bağımsız anaokullarına 1,

rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Buna, özel eğitim kurumlarında öğrenci sayısının 100 ve 100′ün katlarına, diğerlerinde ise 500 ve 500′ün katlarına ulaşması halinde her defasında 1 rehber öğretmen norm kadrosu eklenir. Bir yerleşim merkezindeki her okulda en az 1 rehber öğretmen norm kadrosu doldurulmadan ikinci ve müteakip norm kadrolar atamalarda kullanılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder